maandag 2 januari 2012

Hoera, weer een nieuw jaar !

Lieve computerkindertjes : MIJN BESTE WENSEN VOOR 2012 !


Het klinkt als een levensgroot cliché : maar toch : een goede gezondheid aan iedereen toegewenst.
Want sinds vorig jaar weet ik pas echt wat dat betekent.
Vorig jaar was ik erg onzeker over mijn algemene gezondheid. Ik hàd iets, maar wist niet wat. (zie mijn loopblog) Dokters vonden niks. Alle resultaten van alle tests werden door mij minutieus onder de loupe genomen.
Men deed een test. En ik ging zoeken welke vreemde ziekte ze eigenlijk op te spoor dachten te zijn. Op het internet zoeken is soms zeer frustrerend. Want een deftige uitleg vind je toch niet. En je sprokkelt maar.
Ik werd er gek van. Maar stoppen deed ik niet. Want ik moest er alles over weten. Ik vond dat ik moest voorbereid zijn op het ergste. En erge dingen vond ik wel ; en die kwamen precies overeen met mijn symptomen.
Op den duur zag ik mezelf al in een rolstoel zitten. En het jaar 2O12 ging ik vast en zeker niet halen.
Maar ik heb het wel gehaald. Hoera !
En nog gezond ook.
Wat een geluk.
Maar, sindsdien denk ik wel veel vaker aan al die mensen die dat geluk niet hebben en die met één of andere ziekte door het leven moeten, en er ook nog het beste van trachten te maken.
Dus, dit jaar heb ik mijn (aangeboren) optimisme teruggevonden.
En goede voornemens ?
Die hou ik stil.
Want als er dan weer niks van komt...

2 opmerkingen:

juuldestilleheld zei

Els

Nieuwjaarswensen hebben we al gewisseld bij een glas champagne. Tch nogmaals het beste voor een goed gezondheid

Jules

karen zei

Jamaar, tante Els. Ik heb net gelezen dat het juist belangrijk is om je voornemens aan zo veel mogelijk mensen te vertellen. Volgens de statistieken heb je dan veel meer kans om je eraan te houden. Al moet ik niet veel zeggen, want zelf maak ik helemaal geen voornemens, uit vrees me er niet aan te kunnen houden. En volgens de statistieken is dat nog erger. Al bij al ben je dus goed bezig.

Gelukkig Nieuwjaar! En ja, gezondheid is belangrijk.