zaterdag 10 september 2011

Eén dagje zomer.


Het ergste van een slechte zomer is niet het minder goede weer, maar wel de mensen die de hele tijd zeuren over de slechte zomer. Donkere dagen werken nu eenmaal op het humeur. Dat is een feit.
Ik heb het er zelf ook moeilijk mee. De dagen worden alweer korter en er staat ons een lange winter te wachten. Tja, we moeten er toch mee leren leven. Het is elk jaar zo, in onze contreien : een paar mooie maanden en verder veel donkerte.
Maar ! Vandaag : een uitzonderlijke zomerdag (28°C is er voorspeld).
Hé hé.
Ik spreek met opzet van een zomerdag en niet van een "nazomertje", zoals Frank Deboosere. Nee nee, graag eerst nog wat echte zomer, hoor. Al is het maar één dag.
Wat een woord trouwens : "nazomertje", alsof er niet veel meer af kan, en met de betekenis in zich dat het nu weldra wel echt voorbij is.
....

Gisteren hoorde ik op het nieuws dat er een gigantische stroompanne was in San Diego en omstreken.
Ik stelde mij al de ongemakken voor die een stroompanne met zich meebrengt. Maar ééntje was ik vergeten. En dat bleek het grootste probleem. Het is daar zo'n 37°C en al de airco is natuurlijk uitgevallen. Dat is puffen, als je overal airco gewend bent.
Hier bij ons is het dus meestal te kil, en ginds véél te warm.
Hé Karen, is het daar ondertussen in orde gekomen ?

1 opmerking:

karen zei

Jep, het was warm. Wij hebben geen airco, dus de hitte bleef hetzelfde (al was ik wel van plan ergens in een café te gaan zitten om eraan te ontsnappen. Uiteindelijk ben ik maar in een park in de schaduw gaan zitten). Het grootste probleem was weten welk eten nu slecht geworden zou zijn in de koelkast en diepvries na 7u zonder elektriciteit.
Enfin, het had erger gekund: veel mensen zaten onderweg vast zonder benzine (ook de tankstations werken op elektriciteit), sommigen hadden geen of vervuild water, er zijn mensen met een elektrisch fornuis (wij konden nog koken op ons gasvuur) en heel veel restaurants en winkels moesten hun eten weggooien.
Uiteindelijk was het een goede voorbereiding voor als er eens echt iets ergs gebeurt. Ik ga een noodradio en een extra voorraad water inslaan.