woensdag 8 juni 2011

Fosses-la-Ville


Het voorbije weekend zijn Patrick en ik met vakantie geweest naar Fosses-la-Ville, een dorpje vlakbij Floreffe, niet ver van Namen.
Een dik uur rijden en je bent er. Wij rijden tegenwoordig niet ver meer als we met vakantie gaan. Er is nog zo veel te ontdekken in ons landje. Waarom dan honderden kilometers rijden op drukke gevaarlijke wegen ?
Op de foto zie je mij bij het zwembad(je). Pas vanaf dit weekend had de hoteleigenaar het zwembad gebruiksklaar gemaakt. Gelukkig maar, want het was heerlijk zwemmen, bij een buitentemperatuur van ongeveer 29°C.
Hoewel ik mij al lang voorneem om nu meer te gaan zwemmen, als vervanging van het lopen, was er van de zwemsport nog niets in huis gekomen. Nu heb ik dus in dit zwembad "gezwommen" : acht slagen heen en acht slagen terug. Tja, het is een begin.
Ik zit trouwens nog steeds met voze benen en het doet een beetje raar om daarmee te zwemmen, maar het gaat. Ook rugslag heb ik gedaan (dat gaat beter) en gewoon wat liggen dobberen (dat gaat het beste). Heerlijk.
En daarna mij laten drogen in de zon.
Mijn collega merkte maandag zelfs op dat ik een beetje kleur had gekregen. Stel je voor : ik, de grootste bleekscheet van Mechelen en omstreken, heb een gezond kleurtje ! En 't is niet uit een potje... Hoy hoy hoy.
En eigenlijk moet de zomer nog beginnen.

1 opmerking:

juuldestilleheld zei

Elsje,

Na je oudere blog aandachtig te hebben bekeken ben ik op Elzenpropjes gestoten. Leuk gevonden en goeie blog. In een keer uitgelezen. Kijk uit naar volgende propje.

Jules